Recentlijk leverde Crimsonwing zijn eerste Magento Enterprise oplossing voor Watco, leverancier voor onderhoud van industriële van industriële vloeren en gebouwen.
De oplossing welke in 6 weken was ontwikkeld, verschaft een strategisch platform voor de Watco Group. Eén platform om interne processen te stroomlijnen, verkopen te vergroten en het verschaffen van meer product informatie aan Watco’s klanten.
De oplossing, welke een aantal functionele hoogtepunten bevat, is real-time gekoppeld aan Watco’s Enterprise Resource Planning (ERP) systeem, Microsof Dynamics NAV, voor bestellingen en prijsgeving.
“Het kan niet meer voldoening geven dan de wijze waarop Crimsonwing gehandeld en dit gemanaged heeft” zei Alex Barbier, Marketing Manager bij Watco. De Engelse site was de eerste site voor Watco die al een tijdje geleden is opgeleverd. De Franse website ging hierna live. De Duitse en Ierse sites zullen snel volgen. Magento’s meertalig/Multi-winkel functionaliteit en de back-end integratie staat toe dat bedrijfsinformatie hergebruikt kan worden. Hierdoor worden de precisie en productiviteit vergroot, terwijl de kosten zeer sterk reduceren. De nieuwe site ondersteunt zoekmachine optimalisatie (SEO) wat de natuurlijke zoekresultaten verbetert en dus het aantal bezoekers vergroot.
“Met deze nieuwe website hebben we al 3 keer het omzetdoel bereikt binnen de eerste maand. (+150% groei in vergelijking met dezelfde maand in het vorige jaar.)” zei Alex Barbier. Watco heeft opvallend meer unieke bezoekers en 68% meer dan in dezelfde periode van het vorige jaar. Het algemene bezoek naar de website is vergroot met 95%, en het aantal bekeken pagina’s is vergroot met 116%.