Spam vertraagt het uitvoeren van taken van gebruikers. De primaire reden waarom dit gebeurt is, omdat de organisatie zich focust op zijn doelen en intern gerichte statistieken die constante onderbrekingen voor gebruikers veroorzaken.
Loyaliteitsprogramma’s en mobiele spam
Het spamprobleem kan teruggedrongen worden door mobiele loyaliteitsprogramma’s die prijzen, beloningspunten, kortingen en andere prikkels bieden via mobiele apparaten om op deze manier hun klanten te behouden.
Mobiele loyaliteitsprogramma’s ten aanzien van het spamprobleem vereisen dan veel meer inhoudsconsistentie in vergelijking met andere interactiekanalen. Gebruikers verwachten inhoud op een bepaalde tijd en op een bepaalde dag te ontvangen, en verwachten ook dat zij de meeste verrichtingen kunnen uitvoeren die op andere kanalen ook mogelijk zijn. Loyaliteitstransacties kunnen herziening van loyaliteitspuntensaldo, loyaliteitstransacties, puntenoverdrachten en diensten met loyaliteitspunten in het programma opnemen.
Integratie en automatisering
Onafhankelijke stand-alonegesprekken zijn niet effectief. Het is belangrijk om kanalen te integreren voor betere resultaten. Intelligente kruiskanaalstrategieën bieden naadloze communicatie via elk kanaal.
Bedrijven kunnen een geheel ander niveau van persoonlijke service leveren vanaf het eerste contact tot contant geld door gebruik te maken van belangrijke randvoorwaarden zoals SMS-bericht opt-in, mobiele websites, service- en betalingsherinneringen, klanttevredenheidsonderzoeken, en product-recallmededelingen.
Meer gegevens, meer relevantie
Bedrijven kunnen rekenen op een toenemend aantal gegevensbronnen voor klantgegevens door interne systemen zoals inkooporders of callcenterrecords, evenals externe bronnen zoals sociale mediakanalen. Organisaties moeten dit nieuwe aankoopgedrag inpassen door klanten te voorzien van de juiste informatie, ongeacht welk kanaal zij gebruiken.