Onlangs lanceerde Nobel tijdens de Nobel Cloud Xperience een totaaloplossing voor de advocatuur. Het gaat hierbij om Legal Desktop. Met deze oplossing is alle ICT in één keer geregeld en vormt klein IT-budget geen belemmering meer voor advocatenkantoren.
De Legal Desktop is een beveiligde werkomgeving, die onder meer bestaat uit Office 2010, een practice- (PMS) en documentmanagement systeem (DMS), CRM en telefonie. Het platform is volledig in de cloud en is speciaal ontwikkeld voor kleine en middelgrote advocatenkantoren met maximaal dertig werkplekken. Kantoren met een beperkt IT-budget kunnen nu dus ook profiteren van een complete oplossing toegespitst op het gebruik door advocaten. Nobel heeft voor het ontwikkelen van Legal Desktop samengewerkt met Timesoft, Epona en Documentaal.
Nobel levert alle applicaties in een gecombineerd totaalpakket, waarbij er per gebruiker wordt verrekend. Het is dus niet nodig om een dure software aan te schaffen. Bedrijven ontvangen één factuur en hebben in Nobel een centraal en ervaren aanspreekpunt als het gaat om service en beheer. De Legal Desktop is zeer flexibel. Als er een verandering komt in het aantal werknemers kan er direct op- of afgeschaald worden. Ook het toevoegen van extra applicaties is erg gemakkelijk en werkt via een zogenaamd menukaartmodel. Op de kaart staan additionele applicaties als Bighand om digitaal te dicteren, Docscorp voor documentvergelijking en de beveiliging van PDF-documenten, Legal Intelligence, een juridisch kennisplatform en CopyConfirm, een service om digitale communicatie bewijsbaar te maken.
Rob Ameerun, Business Development Manager Legal bij Nobel zei het volgende: “Deze samenwerking van marktleiders is uniek in de industrie. Kleine en middelgrote advocatenkantoren hebben nu de kans om met een relatief kleine investering een complete IT-omgeving aan te schaffen. Dergelijke projecten waren vroeger alleen financieel aantrekkelijk voor grote kantoren, dus de kloof tussen kleine en grote advocatenkantoren wordt dankzij deze oplossing een stuk kleiner. Medewerkers kunnen vanuit elke locatie inloggen in hun vertrouwde en beveiligde werkomgeving, hetgeen gebruikersgemak en productiviteit enorm vergroot.”