Het Nederlandse telecommunicatiebedrijf KPN heeft IBM gekozen als systeemintegrator voor transformatie van haar factureringssystemen, realisatie van een nieuwe CRM-oplossing en transformatie van haar business intelligence in de komende drie jaar. KPN levert aan Nederlandse klanten en huishoudens een breed spectrum van vaste en mobiele diensten voor telefonie, internet en TV. In de zeer concurrerende telecommunicatiemarkt moet KPN haar producten en diensten en haar business-modellen voortdurend vernieuwen. De gevolgen van convergentie, die wordt gestimuleerd door technologische ontwikkelingen zoals All-IP en Web 2.0, maken het noodzakelijk dat KPN een flexibele, klantgerichte IT-infrastructuur realiseert. Als lead IT Service Provider zal IBM KPN assisteren bij de transformatie van Billing, CRM en Business Intelligence. IBM Global Business Services implementeert voor KPN een nieuwe CRM-suite, gebaseerd op Oracle eCommunications (ondermeer Siebel) waarmee KPN beter inzicht verkrijgt in haar klanten en klantinteracties over al haar producten, diensten en kanalen. De integratie van klantinformatie en het beschikbaar maken hiervan voor operationele processen legt het fundament voor differentiatie van KPN´s service op alle klantcontactmomenten. Daarnaast leveren het verbeterde klantinzicht en analysemogelijkheden KPN meer mogelijkheden op voor marketing, cross-selling en up-selling. De gestandaardiseerde maar flexibele IT-architectuur helpt ook om nieuwe diensten sneller op de markt te brengen.
Bron: ComputerPartner