Selecteer een pagina

Aan de beginfase van CRM software, werd deze toegepast om verkoop en klantenservice-organisaties efficiënter te maken. De huidige CRM oplossingen kunnen hier ook voor toegepast worden, maar met de groei van de direct beschikbare sociale en andere data is het streven van CRM software heden ten dage ook voor het verbeteren van de effectiviteit van de interactie met de cliënt. Maar, met dit doel voor ogen, zijn organisaties in 2013 naar op zoek? Wat denken zij dat het meest waardevol is? Deze vragen wil Software Advice ’s Ashley Verrill beantwoorden in haar 2013 CRM kopersuitzicht. Ashley Verrill schrijft gedetailleerde overzichten voor CRM kopers. Voor dit rapport  analyseerde ze dit jaar interacties met 5279 CRM software kopers  om na te gaan welke topfunctionaliteiten, implementatiemodel en het type oplossing door kopers wordt aangevraagd. Zij gaf in een interview haar kernbevindingen weer:

  • Terwijl 50 procent van de organisaties in de steekproef geen voorkeur had als het ging om het implementatiemodel; voor wie wel een voorkeur had , wilde 96% een cloudgebaseerd systeem;
  • Een overgrote meerderheid van de potentiële kopers wilde de best-of- breedoplossingen(zoals. afzetautomatisering, verkoopautomatisering)  evalueren  over een geïntegreerde suite.
  • Verkoopautomatisering was de meest gevraagde CRM software onder zowel best- of-breedkopers en degenen die een geïntegreerde suite wilden.