Kobalt uit Amstelveen, mediabureau voor adverteerders, gaat Microsoft Dynamics CRM inzetten om de bedrijfsprocessen verder te optimaliseren. Sinds de start van het selectietraject in mei van 2007 toen de lead bij OrangeRepublic binnenkwam is het een hoop veranderd in de vraagstelling. “De aanvraag bestond 1,5 jaar geleden nog uit de wens om zes mensen toegang te geven en eventueel uit te breiden naar 40 personen,” alsdus Dennis van der Heijden van OrangeRepublic. Van der Heijden, voegt toe: “we hebben de vraag van Kobalt opgepakt en advies gegeven richting diverse CRM-leveranciers, via het selectiepakket. Nu zien we dat er een opdracht voor 180 werkplekken uit de eerste vraag is gekomen, een prachtige uitbreiding”.
Kobalt heeft inmiddels implementatiepartner Dynamic People uit Amsterdam opdracht gegeven de implementatie en verdere uitrol te realiseren. Met de implementatie van Dynamics CRM kiest Kobalt voor een gebruikersvriendelijke en bewezen applicatie waarbij de mogelijkheid bestaat diverse interfaces met de reeds aanwezige systemen te realiseren. Microsoft Dynamics CRM zal worden ingezet bij circa. 180 eindgebruikers.
Hans Bakker, Directeur Direct (Non) Mail, bij Kobalt: “Door de implementatie van Microsoft Dynamics CRM ontstaat er een completer klantbeeld, meer continuïteit en kunnen we uniformiteit bewerkstelligen in de manier van werken.” Edgar van Ravenzwaaij, Manager ICT, bij Kobalt: “Met name de integratiemogelijkheden met onder andere Microsoft Sharepoint en Datawarehouse heeft de keuze van de aanschaf van Dynamics CRM vereenvoudigd”.