Eigenaars van kleine bedrijven hebben een nieuwe hulpbron om zich naartoe te wenden met de vrijgave van het boek van Gail F. Goodman, Betrokkenheid Marketing: Hoe Kleine Bedrijven Winnen binnen een Sociaal Verbonden Wereld. Goodman is een kleine bedrijfsexpert, visionair en CEO van Constant Contact(R), Inc.
Goodman helpt meer dan een half miljoen kleine organisaties om zich te verbinden met klanten door e-mail marketing, sociale media marketing, locale overeenkomsten, evenement marketing en online enquête hulpmiddelen. Zij zal gedurende Nationale Kleine Bedrijfweek door het land reizen om te praten met eigenaren van kleine bedrijven over hoe Betrokkenheid Marketing kan bijdragen aan het creëren van duurzame en authentieke klantverbindingen.
Betrokkenheid Marketing is een ondersteuningshandleiding voor kleine organisaties die positievere verwijzingen willen genereren door online en offline marketing activiteiten, waaronder sociale media, e-mail nieuwsbrieven, evenementen en blogs. Het boek bespreekt “waarom” en “hoe” kleine bedrijfsassociaties en nonprofits moeten denken over betrokkenheid als een essentieel element van hun marketing aanpak en hoe de hedendaagse sociaal verbonden wereld betrokkenheid gemakkelijker maakt dan ooit tevoren.
Goodman zei: “Eigenaars van kleine bedrijven hebben een voordeel boven grotere bedrijven. Ze maken duurzame en authentieke klantverbindingen. Terwijl grote bedrijven meer kunnen uitgeven dan hen op marketing, kunnen kleine bedrijven situaties creatief beter aanpakken dan grote bedrijven door gebruik te maken van hun sterke klantrelaties en een paar simpele Engagement Marketing hulpmiddelen.”
Mond-tot-mond verwijzingen houden kleine bedrijven in stand en Betrokkenheid Marketing speelt in op deze marketingbasis. Het boek laat de Betrokkenheid Marketing Cyclus zien en hoe deze gebruikt kan worden om sociaal zichtbare goedkeuring te bekrachtigen die zowel herhaalde als nieuwe klanten aantrekt. Door praktische tips en bewezen inzichten van kleine bedrijfseigenaars, demonstreert Goodman dat wanneer het correct wordt aangepakt, Betrokkenheid Marketing de allerbeste bron van nieuwe klanten kan worden.
Goodman is tevens ingegaan op zes eenvoudige ideeën voor kleine bedrijfsmarketing:
- Kopers vertrouwen reacties en beoordelingen(zelfs van vreemden). Volgens een Nielsen Globaal Vertrouwen in Advertentie Enquête vertrouwt slechts 14 procent mensen advertenties, terwijl 78 procent klantenaanbevelingen vertrouwt. Wanneer bedrijven met huidige klanten online communiceren, voeden deze sociaal zichtbare interacties hun verwijzingsmotor.
- De vrienden van een klant, zijn de beste vooruitzichten voor een bedrijf. We willen allemaal een rijke bron aan gekwalificeerde nieuwe vooruitzichten vinden. Het blijkt dat elk bedrijf al één heeft. De sociale netweken van de huidige klanten zitten vol met mensen als hen – mensen die interesse kunnen hebben in de producten of diensten van het bedrijf.
- Stijg boven het normale op kleine en grote manieren die klanten imponeren. Om een connectie te maken, moet je eerst de ervaring begrijpen die jouw bedrijf levert door de ogen van een klant. En vindt één of twee plekken om iets te creëren dat een beetje speciaal is.
- Ze zullen niet deelnemen als het hen niet wordt gevraagd. (Ja, ze moeten echt worden gevraagd!) Mensen moeten weten waarom ze zich moeten aansluiten bij een sociaal media voertuig van een organisatie zoals Facebook en Twitter. Wat zullen zij krijgen? Verzeker hen dat het gemakkelijk en meeslepend is voor hen om zich aan te sluiten en vraag hen daarna.
- Betrokkenheid is de drijvende kracht achter sociale zichtbaarheid. Sociaal bewijs is het concept dat wanneer we zien dat onze vrienden en collega’s een actie ondergaan zoals het eten bij een bepaald restaurant, is die actie een bekrachtiging. Sociaal bewijs vindt plaats door sociale zichtbaarheid. Wanneer mensen zich betrekken bij een bedrijf – vooral online via sociale media – zien hun netwerken deze betrokkenheid en worden zei ook verleid om zich daarbij aan te sluiten.
- Betrokkenheid is belangrijk. Betrokkenheid bindt de connectie tussen een bedrijf en zijn huidige klanten en stimuleert de sociale zichtbaarheid die nieuwe en herhaalde bedrijven zal motiveren en inspireren. Betrokkenheid vindt in kleine doseringen plaats.