Melbourne, Australië-gebaseerde ChannelPace, heeft minder dan een maand nadat zij hun kanaalprogramma hebben uitgerold de “bring-your-own” CRM- en bedrijfsnetwerkproduct naar North America uitgebreid. Dit CRM- en bedrijfsnetwerkproduct stelt bedrijven in staat contacten op te slaan en deze te delen met de rest van het bedrijf teneinde een CRM systeem te creëren buiten de onderneming. Het CRM systeem neemt ook de werk-mails mee, waardoor het makkelijker is voor medewerkers om informatie toe te voegen en veilig te houden in het CRM systeem.
Melbourne lanceerde dit CRM product in september 2013 in 56 landen, maar alleen de gebruikers die het CRM systeem reeds in gebruik hadden kregen toegang tot dit CRM product. In februari zal dit bedrijf het kanaalprogramma openstellen voor partners, zodat zij ook in de gelegenheid zijn om hoge marges te bepalen op productverkopen. Voor het bedrijf was het een verassing dat zoveel bedrijven geïnteresseerd waren in het CRM product. Dit stelt Melbourne in staat om een geheel kanaalprogramma te lanceren.
Het kanaalprogramma zal beginnen met 25% marge op de catalogusprijs die zich uitstrekt tot 45 procent in terugkerende, maandelijkse inkomsten. Het programma zal op telco worden gemodelleerd, waarbij eindgebruikers alleen betalen voor het daadwerkelijk gebruik van het CRM systeem.