Aia Software, toonaangevend producent en ontwikkelaar van intelligente documentcreatie-oplossingen, maakte recentelijk bekend dat haar ITP Document Platform tijd- en plaatsonafhankelijke documentcreatie faciliteert door de integratie met Office 2010. Microsoft Office Web Apps, de online equivalent van de Office applicaties Word, Excel, Powerpoint en OneNote maakt het mogelijk voor gebruikers om online toegang te krijgen tot de documenten die in ITP worden samengesteld. Gebruikers kunnen de documenten hierdoor bekijken, delen en aanpassen op een desktop, een smartphone of op het web. Het managen van interactieve correspondentie met ITP is hiermee browseronafhankelijk en de geïntegreerde aanpak biedt veel gebruiksgemak. Met deze ontwikkeling wordt de basis gelegd voor de toekomstige inzet van ITP in de Cloud via Microsoft BPOS en Azure.
Met ITP kunnen business users zelf de inhoud van hun eigen documenten ontwikkelen en beheren, zonder tussenkomst van de IT-afdeling. Het resultaat is dat documenten sneller en efficiënter kunnen worden aangepast. De integratie met Microsoft Office is één van de sterke punten van ITP. ITP kan correspondentie genereren gebaseerd op templates en tekstblokken die vastgelegd zijn in Microsoft Word of kan documenten in Word genereren, zodat de gebruiker deze verder kan aanpassen. Door het vastleggen van templates, tekstblokken en invoervelden kan de kwaliteit en consistentie van de klantcommunicatie gegarandeerd worden. Tevens worden kosten bespaard omdat medewerkers niet herhaaldelijk dezelfde brieven, e-mails, voorstellen of contracten handmatig hoeven op te stellen.