Hobrand B.V. uit Tiel is een groothandel in brandweermaterialen en ademluchtsystemen. Deze organisatie levert haar producten en diensten onder meer aan gemeentelijke en regionale brandweercorpsen en het ministerie van Defensie. ISM eCompany realiseerde een nieuwe website en implementeerde Microsoft Dynamics NAV om de gehele interne bedrijfsvoering van Hobrand BV te ondersteunen.
In minder dan drie maanden tijd zorgde ISM eCompany – gecertificeerd Microsoft partner – ervoor dat alle financiële en logistieke processen geautomatiseerd werden met Microsoft Dynamics NAV. De complexe organisatie van Hobrand, met meerdere vestigingen en een uitgebreid systeem voor ordertoezeggingen,reserveringen en toezeggingen van leverdata, verloopt nu gestructureerd en gecontroleerd met de nieuwste ERP software van Microsoft.
Totaaloplossing
Het serviceproces binnen Hobrand bestaat uit installatie van en onderhoud aan compressoren en brandweermaterieel, vastgelegd in servicecontracten, serviceorders en historie op serviceartikelen. Ook dit gehele proces is door ISM eCompany in NAV geautomatiseerd. Met de CRM-functionaliteit van NAV beheert Hobrand al haar relaties en worden alle interacties zoals brieven, telefoongesprekken, faxen, mail, orders en offertes per relatie geregistreerd. Voor de assemblage van artikelen is de productiemodule in NAV ingezet.
Tevreden
Alle orderprocessen van Hobrand B.V. worden met deze implementatie naar wens beheerd in één systeem. Daarbij helpt de nieuwe overzichtelijke en professionele website. Het resultaat is een hoge mate van efficiency van bedrijfsvoering en medewerkers. Hobrand is dan ook bijzonder tevreden met de functionaliteit die Microsoft Dynamics NAV ze biedt evenals met ISM eCompany als implementatiepartner.
Bronnen: ERPcentraal & ISM eCompany