In de hedendaagse economie zijn de markten gezond en de brede CRM industrie levert haar deel om nieuwe bedrijven op te richten. Er zijn vele recente beursintroducties (IPO’s) en het nieuwe jaar schijnt enkele nieuwe IPO’s te krijgen. De toename van IPO’s geeft aan dat bedrijven moeten evolueren en opzoek moeten gaan naar een afzetmarkt voor hun handelswaar.
IPO kandidaten
Bedrijven die dit jaar in de gaten worden gehouden als IPO kandidaten zijn onder andere InsideView, Scout Analytics, Xactly, Full Circle CRM, HubSpot, Apttus and Zuora, TreeHouse Interactive en Lattice-Engines.
TreeHouse, een van de IPO kandidaten, heeft een interessante productlijn, inclusief partnerrelatiemanagement (PRM) en marketingautomatisering. PRM heeft in de afgelopen 20 jaar verschillende spelers gehad maar dit jaar zal anders verlopen, aangezien een toenemend aantal leveranciers opzoek is naar kwaliteitpartnerkanalen om hun operationele kosten te stroomlijnen.
Scout Analytics, Lattice-Engines, Full Circle CRM en HubSpot zijn IPO kandidaten met een afzetmarkt voor analytics. IPO kandidaat HubSpot is geen analytics bedrijfs maar analytics is wel een bedrijfsonderdeel, aangezien zij marketingoplossingen levert..
De andere drie IPO kandidaten bieden reguliere analyse aan als het niet om analytics gaat. IPO kandidaat Full Circle bijvoorbeeld is actief op het gebied van marketingmanagement. Tenslotte biedt IPO kandidaat Scout meer reguliere analytics aan, maar nu voor bedrijven met een abonnement.