Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ), heeft de beschikbaarheid aangekondigd van zijn cloud-gebaseerde oplossing voor contactcenters in het Koninkrijk van Saudi-Arabië waardoor lagere operationele kosten, een hogere mate van controle, een grotere ontwerpvrijheid en vereenvoudigde migratie van on-premise-omgevingen.
Interactive Intelligence biedt twee hoofdlijnen voor on-demand communications services:
- Cloud Contact Center (CCC) heeft een uitgebreide set van on-demand services voor contact center automatisering. Deze dienst omvat Interactive Voice Response (IVR), Automatic Call Distributor (ACD), gesprekken opnemen, multimedia routing (e-mail en tekst chat), en het scherm pop-integratie. Zakelijke gebruikers kunnen profiteren van functies zoals desktop call control, aanwezigheid, unified messaging en desktop faxen.
- Cloud Notifications, wat Interactive Intelligence telco gebruikt, levert uitgaande notificaties voor afspraak reminders, emergency notificaties etc.
Van deze oplossingen, is de Local Control VoIP-model uniek in die zin dat het de grootste mate van lokale controle biedt. Het stelt klanten in staat om hun bestaande telco stammen en hun eigen gateways, proxy / media servers en IP-telefoons te configureren. Alleen het Customer Interaction Center ™ (CIC) server bevindt zich als een virtuele machine in het datacenter. Dit betekent dat de stem van het verkeer op het netwerk blijft van de klant en dat alle opnamen en gegevens lokaal worden opgeslagen. Nieuwe functies in de proxy / media server kunnen klanten door laten gaan met het te maken, ontvangen, wachtrij en route roept zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat de Interactive Intelligence-service niet beschikbaar is.