Selecteer een pagina

Met de samensmelting van Netsourcing en Leones ontstond onlangs de behoefte aan een beter gedifferentieerde marktbenadering op internet. Na een intense samenwerking met Integrace is recentelijk een nieuw webportaal ontwikkeld met uitgebreide mogelijkheden om segmenten te profileren.

Binnen de bestaande site was het zeer ingewikkeld om alle marktsegmenten voldoende aandacht te geven, en om er voor te zorgen dat doelgroepen zich voldoende herkenden in de site die zij bezochten. Tegelijkertijd was er wel de behoefte om het merk Netsourcing stevig in de markt te blijven zetten.

In een nauwe samenwerking met Integrace is een oplossing gezocht waarbij aan beide doelstellingen kon worden voldaan. In enkele brainstormsessies is allereerst aan de marketing doelstellingen gewerkt, en is vervolgens een nieuw siteconcept ontwikkeld.

Doelgroepgerichte portalen

In het nieuwe concept hebben alle marktsegmenten een eigen portaal, dat volledig afgestemd is op de desbetreffende doelgroepen. In het portaal worden uitsluitend diensten gepresenteerd die voor de doelgroep relevant zijn, wordt de taal van de doelgroep gesproken, en wordt beeldmateriaal gebruikt waarin de doelgroep zich terug kan vinden. Linksboven ziet u de corporate portal; daaromheen drie van de vier portalen voor een specifiek marktsegment of product.