Infor, een leverancier van bedrijfsspecifieke software die organisaties helpt zich aan te passen aan veranderingen, heeft aangekondigd dat het Morello van Mediasurface heeft geïmplementeerd om de webcontent voor de hele onderneming te beheren. De nieuwe Infor corporate website is reeds live gegaan en eind juni 2007 gaan ook 26 vernieuwde regionale websites live.
Infor heeft in de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt, zowel op organische wijze als via acquisities, en was op zoek naar een beheeroplossing waarmee ze hun uitgebreide wereldwijde online portefeuille, verdeeld over 26 regio’s, konden beheren. Het was hierbij vooral van belang dat er één technologie werd gevonden die hun internet-, extranet- en intranetactiviteiten zou ondersteunen en die bovendien eenvoudig en intuïtief in het gebruik was voor werknemers. Morello biedt een gebruiksvriendelijk platform waarvoor slechts een minimale hoeveelheid training vereist is om ermee te kunnen werken. De infrastructuur is eenvoudig te implementeren en dankzij de schaalbare aard van de oplossing kan deze worden aangepast voor meerdere werkgebieden.
Na de succesvolle implementatie van de website van Infor wordt er nu gewerkt aan plannen om het intranet van het bedrijf te beheren met Morello. Zodra het intranet is overgezet naar Morello, kunnen werknemers zelf online inhoud beheren en documenten distribueren zonder hulp van het webontwikkelingsteam. Dit maakt van het intranet een veel waardevoller marketingplatform voor Infor.
Venson Kuchipudi, Senior Director Inter Marketing voor Infor, merkt op:
“Onze webcontent is een belangrijk onderdeel van ons bedrijfsmodel en ons intranet vormt een groot deel van onze marketingmachine. Dat we al deze elementen, inclusief onze regionale websites, kunnen beheren op één platform is heel belangrijk voor het bedrijf. Voor de hoofdwebsite zat er tussen het concept en de implementatie minder dan zes maanden. Een ander groot voordeel was de minimale hoeveelheid vereiste training. Er was maar een trainingssessie van één dag voor nodig om ervoor te zorgen dat onze medewerkers hun bijdrage konden leveren aan de website. Nu zij hun eigen content online kunnen bewerken, vormt het webontwikkelingsteam geen bottleneck meer wanneer het aankomt op het up-to-date houden van inhoud.”
Andy Peart, Chief Marketing Officer voor Mediasurface:
“Dat auteurs van informatie hun bijdragen rechtstreeks online kunnen plaatsen is een enorm voordeel voor de IT-afdeling, omdat deze zich nu kan richten op andere zaken die meer toegevoegde waarde leveren voor het bedrijf. De relatie met Infor kwam tot stand door onze samenwerking met SSA Global, een Morello-gebruiker die is overgenomen door Infor. Zij konden hun website onmiddellijk na de acquisitie met een nieuwe vormgeving in de lucht brengen. Infor was hiervan zo onder de indruk dat ze met ons wilden samenwerken voor de hele onderneming. We kijken ernaar uit om onze relatie met Infor in de toekomst voort te zetten en ze te helpen hun online aanwezigheid verder te ontwikkelen.”
Bronnen: CMScentraal & Morello