In opdracht van de Radboud Universiteit heeft InfoProjects recentelijk een nieuwe scholierenwebsite gerealiseerd binnen de bestaande IPROX-webomgeving.
De site heeft geen Radboud-huisstijl, maar een heel eigen en fris uiterlijk. Door interactie met Hyves, Twitter en Facebook is het bovendien een levendige omgeving, met actuele informatie over opleidings- en meeloopdagen.
Maar er is meer te zien testimonials van alumni bijvoorbeeld Scholieren vinden het vaak moeilijk zich een voorstelling te maken van wat je nu precies kunt doen met een studie. Zeker als het gaat om religiestudies of filosofie. Wat leer je precies? En wat kun je daar later mee? Door verhalen van alumni kunnen ze zich een beeld vormen van de mogelijkheden.
Specifiek voor deze site zijn door InfoProjects nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. Zo is het mogelijk om mediawidgets (embedded elementen uit b.v. you-tube, google maps, twitter) te tonen in een index en om nieuwsberichten te delen op diverse sociale platforms.
De grootste winst van de nieuwe site volgens de Radboud Universiteit? Dat scholieren zich nog beter kunnen oriënteren op de juiste studie. Verkeerde keuzes zijn vervelend, voor de scholier en voor de universiteit. Met de nieuwe site kunnen scholieren zich beter laten informeren.