Steeds meer bedrijven ontdekken de mogelijkheden van CRM. CRM staat voor Customer Relationship Management. De relatie met uw klanten staat centraal. In2CRM gaat een stapje verder: wij stellen niet alleen de klant centraal, maar alle schakels in de keten. Daarom definiëren wij CRM als TRM: Total Relationship Management. Maar de grootste kracht van CRM is het inzicht in de eigen organisatie.
Breng uw relaties in kaart
Een eerste onderdeel van CRM vormt het beheren van alle gegevens over uw klanten. Speciale nadruk ligt op het vastleggen van persoonlijke gegevens om een band op te bouwen die verder gaat dan een normale klant-leverancier-relatie. Verder legt In2CRM alles vast waar uw relaties mee bezig zijn (werken of projecten). In2CRM maakt inzichtelijk hoe de verhoudingen in de markt liggen.
Verder biedt In2CRM mogelijkheden om documenten en offertes te maken en te relateren aan relaties en projecten. Taken en campagnes horen tot de mogelijkheden. Klachtenbewaking vormt een vast onderdeel van In2CRM.
Financiële gegevens zijn belangrijk voor het beheren van relaties. In2CRM kent vele mogelijkheden om te koppelen met financiële en logistieke systemen in uw organisatie (zoals SAP, Baan, Dibis, ASQ, Grote Beer of Exact).
Laat u informeren door Businessrules
Dat brengt ons meteen op misschien wel het belangrijkste aspect van In2CRM: businessrules. In een businessrule legt u vast hoe en wanneer u geïnformeerd wilt worden over ontwikkelingen, die u normaal pas veel later (of te laat) zult ontdekken. Maar ook koopgedrag en het anticiperen daarop wordt mogelijk met businessrules. Businessrules kunt u zelf definiëren. Zo bepaalt u zelf waarover u geïnformeerd wilt worden.
Invoering van CRM kan in vele vormen. Van relatief eenvoudig adressenbeheer tot integratie van ERP en inrichting van Businessrules. In2CRM ondersteunt alle varianten door de modulaire opbouw.
Bronnen: CRMcentraal & CRMCompany.nl