IFS, het wereldwijde enterprise applicatiebedrijf, heeft een primair onderzoek uitgebracht dat suggereert dat de belangstelling voor enterprise resource planning (ERP) integratie met sociaal media sites aan het afnemen is. In de studie zei 54,8 procent van de respondenten dat ze dachten dat in de toekomst de integratie met sociale media een belangrijke factor in de ERPsoftware selectie zou zijn, terwijl in 2010 58 procent dat gevoel had aangegeven.
Volgens een IFS labexpert in enterprise 2.0, is deze visie in overeenstemming met IFS aanpak met betrekking tot sociale media voor ERPsoftware. “IFS is grotensdeel gericht op de enterprise 2.0 trend omdat tools zoals social media, wiki’s en blogs intuïtief zijn en eenvoudig te gebruiken“, aldus Andersson. IFS Labs, onderdeel van IFS Research & Development, combineert consumententechnologie met zakelijke applicaties om gebruiksvriendelijke enterprise-tools te creëren. “Bij IFS Labs hebben we deze enterprise 2.0-functies al gelanceerd in onze ERP suite IFS Applications met een functie genaamd IFS Talk. Het gaat niet om integratie met publieke social media sites. Integendeel, het is ontworpen om gebruik te maken van de types functionaliteiten die bij mensen bekend zijn geworden en die ze zo nadrukkelijk aantreffen in sites als Facebook of Yammer. Dit stelt gebruikers in staat om effectief en intuïtief te communiceren in een veilige omgeving. Het verhoogt ook de betrokkenheid en het gebruik van de software, omdat het direct wordt opgenomen in hun enterprisesoftwaredocumentatie; het wordt een deel van de kennisbank van de organisatie.”