Enkele jaren geleden is het CBO gestart met Patientervaring.nl. Een systeem waarmee afdelingen van zorginstellingen hun kwaliteit kunnen meten en verbeteren door patiënten te bevragen naar hun ervaringen met de zorginstelling. Patientervaring.nl wordt op dit moment door een groot aantal afdelingen gebruikt. Tijd voor een verfrissende nieuwe versie die de afdelingen nog beter kan faciliteren en waardoor de kwaliteit van de geleverde zorg nog meer kan verbeteren! Om dit te kunnen realiseren slaan het CBO en ICT dienstverlener ICIT de handen ineen!
Al sinds enkele jaren ontwikkelt ICIT diverse webapplicaties voor het CBO. Zo werden o.a. het online systeem ten behoeve van de ondersteuning van kwaliteitsvisitaties, ADAS en Diliguide, een applicatie om richtlijnen in te kunnen ontwikkelen en te kunnen publiceren, ontwikkeld en ingezet binnen de zorg. Aan deze mooie samenwerking wordt ook Patientervaring.nl toegevoegd! Momenteel werken beide partijen hard aan het nieuwe Patientervaring.nl.
De bestaande applicatie die het CBO biedt aan haar klanten zal volledig opnieuw worden ontwikkeld. De nadruk in de nieuwe applicatie zal liggen op: transparantie, gebruiksvriendelijkheid, veiligheid en stabiliteit. Ziekenhuizen en andere zorginstellingen kunnen autonoom op verschillende niveaus vragen en vragenlijsten aanmaken, beheren, publiceren en uitgeven aan patiënten. Totale of periodieke uitkomsten worden op verschillende manieren inzichtelijk en afdelingen en zorginstellingen kunnen, volledig anoniem, hun resultaten middels de benchmark vergelijken met andere afdelingen en andere zorginstellingen.
ICIT heeft reeds soortgelijke systemen ontwikkeld waar kwaliteitsafdelingen in diverse ziekenhuizen mee werken. In de nieuw te ontwikkelen applicatie zullen de zorginhoudelijke expertise van het CBO en de technische ervaring van ICIT worden samengevoegd zodat deze synergy het beste uit de twee werelden kan combineren.