Enkele jaren geleden is het CBO gestart met Patientervaring.nl. Een systeem waarmee afdelingen van zorginstellingen hun kwaliteit kunnen peilen en verbeteren door patiënten te ondervragen naar hun ervaringen met de zorginstelling. Patientervaring.nl wordt is op dit moment reeds bij vele afdelingen in gebruik. Tijd voor een verfrissende nieuwe versie die de afdelingen nog beter kan faciliteren en waardoor de kwaliteit van de geleverde zorg nog meer kan verbeteren! Om dit te kunnen bereiken slaan het CBO en ICT dienstverlener ICIT de handen ineen!
Al sinds enkele jaren ontwikkelt ICIT diverse webapplicaties voor het CBO. Zo werden o.a. het online systeem ten behoeve van de ondersteuning van kwaliteitsvisitaties, ADAS en Diliguide, een applicatie om richtlijnen in te kunnen ontwikkelen en te kunnen publiceren, ontwikkeld en geïmplementeerd binnen de zorg. Na deze webapplicaties werd ook Patientervaring.nl ontwikkeld!
ICIT heeft reeds soortgelijke systemen ontwikkeld waar kwaliteitsafdelingen in diverse ziekenhuizen succesvol mee werken. In de nieuw te ontwikkelen applicatie zullen de zorginhoudelijke expertise van het CBO en de technische ervaring van ICIT worden samengevoegd zodat deze synergy het beste uit de twee werelden kan combineren.