SAP gaat de strijd tegen haar softwareconcurrenten IBM en Oracle aan door consistente, cross-kanaal klantervaring te bieden. Om de softwarestrijd te winnen zal SAP echter meer aanbiedingen nodig hebben.
Volgens de CEO van Hybris, Ariel Luedi, is E-commerce een oud concept. Hij is van mening dat er nu gewerkt moet worden aan alle verschillende soorten klanttransacties als onderdeel van E-commerce. Softwarebedrijven moeten ook stoppen met het gebruiken van verschillende soorten technologie voor digitale- en conventionele transacties.
Luedi is van mening dat Hybris een modern platform is dat de moeilijkheden van het beheren van meedere klantaandachtspunten aanpakt, consistente informatie en -klantervaring levert, ongeacht hoe de klant zaken wil doen. Bij het starten met een online transactie kunnen klanten via de telefoon transacties afronden middels een callcenter. Het softwarebedrijf hoeft dit alles met Hybris niet opnieuw op te zetten. De speciale prijs die in een software e-mailaanbod wordt aangeboden is niets nieuws voor winkelverkopers of callcentermedewerkers. Door gebruik te maken van Hybris kunnen online gekochte artikelen ook probleemloos teruggestuurd worden.
Het is voor Luedi gemakkelijk om breed te praten over de beloften naar klanten toe, want Hybris is nu officieel een deel van SAP. De overname van Hybris door SAP is recentelijk afgerond en werd uitgebreid besproken in de kantoren van SAP in New York City. SAP en Hybris maakten de prijsgegevens van de aankoop niet bekend. Anonieme bronnen gaven aan dat er in de overeenkomst sprake was van meer dan 1 miljard dollar. Hybris was een privébedrijf met ongeveer 700 medewerkers en een jaarlijks draaitarief van 150 miljoen dollar. Nu heeft Hybris de ondersteuning van SAP, en de grootste uitdaging is nu om niet te ‘verdrinken in verzoeken’.