Microsoft Ventures heeft een hotline gelanceerd in India voor startups genaamd “JumpStart” om startups en ondernemers te assisteren met bedrijfstechnische vragen. JumpStart zal starters helpen met kwesties zoals het registreren van een bedrijf, hoeveel belasting te betalen, wat is waar te vinden bijvoorbeeld een goede advocaat of gecharterde accountant, vennootschapsrecht en welke technologie te gebruiken voor hun specifieke behoeften.
Microsoft is ook in gesprek met de Karnataka-regering om de bovenstaande dienst te integreren als een onderdeel van burgergrievenservice genaamd Mobile One, die de regering spoedig wil lanceren. Door het gebruik van deze kritische steun via JumpStart, zullen startups de mogelijkheid hebben om gehoord te worden evenals toegang te hebben tot geïnformeerde besluitvormingshulp.
Microsoft is een samenwerking aangegaan met accountants, advocaten, belasting- en technologie-experts die vragen zullen beantwoorden. De gratis dienst zal startups verbinden met lokale deskundigen indien nodig.
Ravi Narayan, directeur van Microsoft Ventures, gaf te kennen dat zij zullen beginnen met ondersteuning in de talen Hindi en Engels. Indien er vraag is naar andere talen zullen deze toegevoegd worden.
Microsoft gaf aan dat de leerpunten die zullen voortvloeien uit de hulpgesprekken gebruikt zullen worden ter verbetering van het Microsoft Ventures programma. De dienst zal beschikbaar zijn van maandag tot en met vrijdag waarbij een team van specialisten beschikbaar zal zijn om de gestelde vragen van de startups te beantwoorden.