Selecteer een pagina

Infor kondigt vandaag aan dat Hoomark, een wereldwijde producent van cadeaupapier en -accessoires, Infor ERP Visual, Infor ERP VISUAL CRM en Infor EAM Enterprise Edition heeft geselecteerd om transparantie van de bedrijfsprocessen in alle geledingen van de onderneming te verhogen. Verantwoordelijk voor de opdracht is Infor channel partner Quartess, die Hoomark een geïntegreerd oplossingspakket levert waardoor de producent van cadeaupapier meer inzicht heeft in managementinformatie en meer flexibiliteit binnen de supply chain. Daarnaast profiteert Hoomark van verbeterde verkoopondersteuning, distributie en klantenservice. De oplossingen van Infor zijn schaalbaar en zo ontworpen dat ze meegroeien met de continue ontwikkeling van Hoomark. De jaarlijkse productiecapaciteit in Nederland is 200 miljoen meter cadeaupapier – genoeg om de aarde vijf keer in te pakken.

Hoomark werd uitgedaagd om de bedrijfsfocus aan te passen. ‘Een aantal jaar geleden concentreerden we ons op de productie. In de loop der jaren hebben we ons distributiekanaal uitgebreid. Vandaag de dag vertegenwoordigt dit 30 procent van onze jaarlijkse opbrengsten’, zegt Joost Bogers, directeur van Hoomark Gift-Wrap Paper BV. Hij vervolgt: ‘In Quartess, Infor’s channel partner, heeft Hoomark een partner die in staat is uitgebreide ondersteuning te bieden op het gebied van productie- en distributieplanning, asset management en klantenservice.’ Jan Muller, directeur van Quartess SCS, meent: ‘Infor’s productstrategie van ERP-applicaties met extra oplossingen geeft ons de mogelijkheid om Hoomark een one-stop shop te bieden. Met de nieuwe oplossing heeft Hoomark een flexibel softwarepakket dat ervoor zorgt dat alle stakeholders bij Hoomark de juiste informatie op het juiste moment kunnen krijgen.’

Hoomark koos Infor ERP Visual vanwege de bewezen functionaliteit en ondersteuning van het productieproces, aankoopproces, projectmanagement en bestellingprocessen door klanten. Dankzij deze beslissing denkt Hoomark de operationele efficiëntie en de productiviteit te kunnen verbeteren. Tevens heeft de organisatie sneller toegang tot relevante data en hebben ze meer opties in de configuratie van data. Hierdoor wordt de flexibiliteit vergroot en het gebruiksgemak verbeterd. Infor EAM Enterprise Edition helpt kosten en tijd te besparen door het optimaliseren van onderhoudsmateriaal en het verhogen van de productiviteit van productiemiddelen en medewerkers. Dankzij Infor ERP VISUAL CRM kan Hoomark een dialoog creëren met klanten waardoor marketinginitiatieven efficiënter geïntegreerd kunnen worden. Hoomark ontwerpt en levert zowel standaardcollecties onder eigen merknaam, als klantspecifieke collecties voor grote klanten en is een licentiepartner van verschillende bekende merken. Infor ERP VISUAL CRM zorgt ervoor dat klantrelaties accuraat worden beheerd.

‘Hoomark is een multifunctioneel, groeiend bedrijf met een uitgebreid productportfolio dat snel en flexibel moet kunnen reageren op nieuwe trends en vragen van klanten’, zegt Theo Koster, Sales Director bij Infor. ‘De combinatie van Infor ERP Visual, Infor EAM Enterprise Edition en Infor ERP VISUAL CRM omvat het bedrijfsproces van de klantorder tot de levering. Hoomark heeft hierdoor toegang tot gedetailleerde informatie op alle bedrijfsniveaus, van productie en sales tot financiën en marketing. Hierdoor is de organisatie in staat de kosten onder controle te houden en zoveel mogelijk kosten te besparen’, zegt Koster.