Uit een IDC onderzoek is gebleken dat high-tech fabrikanten tekortschieten in hun ERP strategieën. High-tech productiebedrijven gebruiken hun moderne bedrijfsresourceplanning (ERP) oplossing niet op volle capaciteit met als gevolg gebrekkige klantervaringstrategieën.
Uit de enquêteresultaten van de ERP strategieën van de wereldwijd 460 bedrijven is gebleken dat de meerderheid van de high-tech fabrikanten is beperkt in het gebruikvan hun moderne ERP oplossingen.
Een van de redenen waarom high-tech fabrikanten onvoldoende gebruikmaken van hun ERP oplossing is omdat voor hun de belangrijkste uitdaging ontbreekt om snelle veranderingen op de markt te brengen en agressieve concurrenten te lijf te gaan in plaats van zich te focussen op hun ERP oplossing.
Zuinig consumentengedrag in ontwikkelde landen en de vraag vanuit onstabiele opkomende economieën dwingen high-tech fabrikanten om initiatieven te nemen gericht op het bereiken van superieure klantenbinding via technologische innovatie in plaats van te focussen op een goede ERP oplossing.
John Hiraoka, executive vice president en chief marketing officer van Epicor zei dat zij erin geloven dat het noodzakelijk is voor high-tech fabrikanten om een wendbaar en flexibele leveringsketen te creëren door te investeren in technologieën zoals bijvoorbeeld ERP oplossingen waarmee sneller beslissingen genomen kunnen worden, hetgeen resulteert in een superieure klantervaring. Verbetering van real-time toegang tot gegevens en de uitwisseling van informatie met moderne ERP oplossingen en mobiele apparatuur, sociale- en cloudkanalen zal groter concurrentievoordeel en groei bieden.