Onlangs heeft Salesforce (CRM) haar nieuwste platform geïntroduceerd, genaamd Salesforce1. Salesforce1 is een platform en tevens de mobiele app voor interactie met het Salesforce CRM systeem. Het Salesforce1 platform is gebouwd op het reeds aanwezige Force.com platform en biedt gebruikers de omgeving die een catalogus van API’s ondersteunt, evenals apparaatagnostische appontwikkeling en implementatie. Salesforce1 kan beschouwd worden als een mobiele appontwikkelings- en managementplatform. Verder vormt Salesforce1 de basis voor de connectie tussen elk willekeurig apparaat, persoon of applicatie in een omgeving.
Voor Salesforce CRM klanten biedt Salesforce1 toegang vanaf elk apparaat voor:
- alle Saleforce CRM apps
- alle klantontwikkeldeapplicaties op maat
- alle klantspecifieke aanpassingen
- alle AppExchange Apps
- Chatinfo en alle meldingen.
Door gebruik te maken van Salesforce1 is een bedrijf in staat een aangepaste field service app te verstrekken die bestaat uit klantgegevens en serviceticketgegevens vanuit Salesforce en deze te combineren met technische tekeningen die opgeslagen zijn in het PLM systeem van bedrijven en reparatiespecificaties. Salesforce1 biedt niet alleen apps, maar gebruikers kunnen ook sensorgegevens in realtime integreren.
Over Salesforce
Salesforce werd opgericht in 1999 en is de leverancier van bedrijfssoftware voor klantrelatiemanagement (CRM). Alle diensten en producten van Salesforce worden via het software als een service (SaaS) systeem online aangeboden.