Veel organisaties willen hun klantgerichtheid op eigen kracht verbeteren. Helder Inzicht B.V. lanceerde recentelijk voor deze organisaties een nieuwe dienst: de CRM-coach. Deze dienst is erop gericht om CRM-verantwoordelijke managers te coachen in hun uitdagingen en doelstellingen voor klantgerichter ondernemen.
Juist in deze economische tijden draait het om het vasthouden van bestaande klanten en omzet. Met krimpende budgetten en meer commerciële druk zijn veranderingen nodig om klantgerichtheid en resultaatgerichtheid te vergroten. De tendens is dat organisaties vaker op eigen kracht de effectiviteit en efficiëntie van de eigen organisatie willen optimaliseren. De CRM-coach helpt vast te stellen wat in klantgerichtheid moet gebeuren om op korte termijn het rendement op klanten en prospects te verhogen.
De eerste klanten voor CRM-coach bevestigen de grote waarde van deze dienst. Zo vertelt Victor Barendsma van Kennisnet : “Ons nieuwe CRM-systeem is vanaf april 2009 in gebruik genomen. Dankzij de CRM-coach focussen wij ons op de operationele toepassing en verliezen wij in de details ons doel niet uit het oog. De waarde en het gebruik van ons CRM-systeem groeit nog steeds. Het rendement op gemaakte investeringen wordt groter maar ook is inzichtelijk wat in de komende maanden verder verbeterd moet worden”.