Selecteer een pagina

De CRM markt wordt steeds verder ontwikkeld. Daardoor is deze markt ook onderhevig aan enorm veel vernieuwingen. Er zijn daarnaast ook veel ontwikkelingen die zijn gebaseerd op een aangepaste marktbenadering en de missie waarbij de klant centraal staat. Er zijn verschillende trends die waargenomen kunnen worden wanneer er gekeken wordt naar deze ontwikkelingen. Om CRM medewerkers of CRM ontwerpers een beetje op weg te helpen, heeft OpenSesame CRM een lijst opgesteld over de CRM ontwikkelingen:

  • Vernieuwde (digitale) technologieën zorgen voor nieuwe kansen voor CRM bedrijven. Het is belangrijk dat een CRM-bedrijf er op tijd bij is. Als CRM expert dien je ‘verstorend’ te zijn.
  • “Outside in.” Dit houdt in dat de relatie met consumenten consequent wordt bekeken en beoordeeld vanuit de belevingswereld van de klant. CRM en communicatiekanalen moeten op dit vlak worden ingesteld. Een bedrijf moet zichzelf steeds de vraag stellen wat voor voordeel het product of de dienst voor de klant heeft.
  • Goede interactie op het juiste moment is niet iets wat zomaar plaatsvindt. Het is belangrijk dat bedrijven dit goed inrichten door de juiste hulpmiddelen te gebruiken. Als bedrijf moet er ook steeds rekening gehouden worden met het te volgen traject en de klantbeleving.
  • Nieuwe technologie op marketinggebied zorgt voor vernieuwingen op het vlak van klantbetrokkenheid. De klantdata die nog niet is ontgonnen kan in combinatie gebruikt worden met nieuwe marketingtechnologieën die steeds belangrijker worden voor marketeers.
  • Sociale klantbetrokkenheid is de mantra. Hierbij moeten CRM bedrijven heldere doelen formuleren. De bedrijven moeten naar klanten luisteren, vertellen wat het bedrijf voor de klanten kan betekenen en moeten mond-op-mondreclame aanmoedigen.
  • Mobiele diensten zijn belangrijk. CRM wordt steeds vaker mobiel gebruikt en dat maakt mobiele diensten in alle opzichtigen krachtiger. Medewerkers worden steeds productieven en zijn meer klantbetrokken.
  • Zekerheid door meten. Het is belangrijk om zaken te analyseren en te meten om op die manier klanten beter te begrijpen, campagnes steeds te optimaliseren en de berichten 1-op-1 te kunnen bijstellen aan de hand van consumenten en potentiële klanten.

Door een training van OpenSesame CRM te volgen kunnen CRM medewerkers praktijkvoorbeelden bekijken en praktische tips en hulpmiddleen krijgen. CRM bedrijven kunnen contact opnemen met OpenSesame CRM voor een CRM trendsessie.