Hallmark Cards, het bedrijf dat handelt in ansichtkaarten, heeft onlangs onthuld dat het zijn data warehouse omgeving heeft uitgebreid met Teradata producten. De organisatie gaf verder aan dat de nieuwe producten de totale kosten van haar eigenaarschap in dit gebied met zo’n dertig procent zal verlagen. Hallmark heeft nieuwe Teradata warehouse hulpmiddelen overgenomen, evenals marketing management software van haar filiaal Aprimo, alsook Teradata Viewpoint en Proffesional Services support.
Data warehouse met uitstekende performance economics
Met deze nieuwe managementmogelijkheden gebruikt Hallmark haar nieuwe systemen om meer waarde uit verzamelde data uit informatie van verkooppunten te halen, zo vertelde DeAnne Blair. Zij is de leider van het marketing project van Hallmark. Deze verzamelde data zou onder andere de aankopen van miljoenen loyalty card houders bevatten.
‘Wij opereren in een complexe, klantgerichte handel, die een sneller data warehouse nodig heeft met uistekende performance economics’, zo vertelde Blair.
Volgens haar heeft Teradata zijn waarde bewezen in de omgang met extreem analytische vereisten in een mixed-query workload omgeving, en dat het bedrijf nu zal proberen deze bekwaamheid in combinatie met de Aprimo Relationship Manager (ARM) te gebruiken om meer complexe marketingcampagnes te voeren.
‘Wij van het marketingteam waren klaar om te beginnen met meer geautomatiseerde multi-step campagnes. De software van Teradata en Aprimo geeft ons nu die waardevolle mogelijkheid’, aldus Blair.