Lasaulec, één van de grootste technische groothandels van Nederland, heeft zijn klantdocumenten vergaand gedigitaliseerd. Het bedrijf sloot hiertoe een samenwerkingsovereenkomst met Codast, specialist op het gebied van in- en outputmanagement. De bijbehorende Service Level Agreement (SLA) verzekert Lasaulec van een ongestoorde afhandeling van de tienduizenden documenten die het bedrijf elke dag verwerkt.Lasaulec richt zich op de industriële klanten en merkte dat deze steeds efficiënter willen inkopen. Grote afnemers willen zoveel mogelijk elektronisch kunnen bestellen, inkopen, administreren en betalen. Lasaulec wil zich zoveel mogelijk aanpassen aan de bestelprocessen en wensen van de klant. Om hier maximaal op in te kunnen spelen, heeft Lasaulec het eigen ERP-systeem Oracle E-Business Suite aangevuld met StreamServe-software. Dit resulteerde in een aantal werkprocessen en documenten die straks allemaal digitaal voor de klant beschikbaar zijn.
Eugène Schaëfer, Directeur Proces Integratie en ICT van Lasaulec: “We hebben een sterk decentrale structuur met tientallen vestigingen door het hele land. In totaal verwerken we dagelijks zo’n 15.000 orders, waarbij elke order minimaal drie documenten oplevert en nog een factuur. Verdeel dat over zestig vestigingen en vier keer zoveel lokale printers, en je weet welke logistieke uitdaging er lag. Ons Oracle ERP-systeem vormde de basis van de vernieuwing. Vervolgens hebben we de documentstromen aangepast. Daarbij speelt Codast een belangrijke rol. Codast adviseert ons over alles wat met de documentstromen te maken heeft, van huisstijl en uniformiteit tot en met het technisch beheer. Codast heeft een jarenlange ervaring in het werken met StreamServe in complexe of hoogvolume documentomgevingen, en wij maken graag gebruik van die kennis. Juist de combinatie van technische kennis van StreamServe gekoppeld aan kennis van onze processen maakt Codast voor ons tot een waardevolle partner.”
Johan van Tongeren, Managing Director van Codast: “Lasaulec had behoefte aan een elektronische communicatie met klanten op een hoog kwaliteitsniveau en met grote beschikbaarheid. We zijn zowel bij de eerste advisering als ook bij de implementatie betrokken geweest. Nu Lasaulec ons ook bij het beheer heeft betrokken, stellen zij zich middels de SLA garant voor een maximale beschikbaarheid van de systemen.”