Selecteer een pagina

Leveranciers in de gezondheidszorg hebben vanaf nu een grotere flexibiliteit in het managen van consigned inventory dat een hoge waarde vertegenwoordigt door GHX Connect 2 Customers te gebruiken, een web-based oplossing tot welke men vanaf elk mobiel apparaat toegang kan krijgen om bestel- en inventarismanagement te automatiseren. Althans, dat zegt GHX, dat de software uitgeeft. Connect 2 Costumers zou processen stroomlijnen en real-time inzichtelijkheid verschaffen in  de cyclus van de sales van de consigned producten, waardoor leveranciers de sales force productiviteit kunnen verhogen, de veldinventaris beter kunnen optimaliseren, klanttevredenheid kunnen vergroten en de financiële prestatie kunnen verbeteren. Connect 2 Customers complementeert de recente aankondiging van GHX dat het bedrijf gaat uitbreiden naar de sector van implementeerbare apparaten.

Voor leveranciers in de gezondheidszorg is het managen van consigned inventory op de plaats van verkopers en in handen van sales representanten in het veld een tijdrovende en arbeidsintensieve bezigheid. Veel van het proces van consigned bestellingen vereist manuele taken, zoals het doorsturen van de bestellingen via de telefoon of de fax, het persoonlijk tellen van de inventaris, en het bezighouden met klantenservice om er zeker van te zijn dat klinieken over bestellingen kunnen beschikken wanneer zij ze nodig hebben.

Gebrek aan inzichtelijkheid in consigned producten in het veld verhoogt de kosten, en verlaagt de totale opbrengsten van een leverancier met zo’n vijf procent, door arbeidskosten, door buitensporig grote of zoekgeraakte inventaris, door inventaris die over datum is geraakt, en niet gefactureerde bestellingen. Hierdoor kan zowel de relatie met de klant als de toestand van de patiënt onder druk komen te staan. Leveranciers lopen tevens het risico niet te kunnen voldoen aan de reglementen van de overheid wanneer zij hun producten in het veld niet snel genoeg kunnen opsporen in verband met een terugroeping van de producten.

Met GHX Connect 2 Customers kunnen leveranciers hun consignment sales en inventaris processen elektronisch managen via een web-based oplossing die integreert met Enterprise Resource Planning (ERP) systemen, en die zij vanaf elk soort hardware kunnen gebruiken (bijvoorbeeld,  smartphone, laptop of tablet) door middel van een gecertificeerde browser. De real-time toegang en inzichtelijkheid in het bestellen van producten en het managen van de inventaris die wordt geboden dankzij Connect 2 Customers, zorgt er volgens het bedrijf voor dat leveranciers hun operaties kunnen stroomlijnen, verlies kunnen reduceren, beter kunnen tegemoet komen aan de wensen van hun klanten, en voldoen aan de regels.

‘De gezondheidszorg wordt steeds mobieler met leveranciers die steeds meer verschillende apparaten gebruiken om hun business operaties efficiënter te maken, dwars door verschillende gebieden van de gezondheidszorg heen’,  zo zegt Derek Smith, executive vicepresident, Marketing and Product Management van GHX. ‘De GHX Connect 2 Customers oplossing combineert onze cloud-based infrastructuur met handheld apparaten die sales teams al gebruiken om leveranciers zo snel mogelijk van kritieke informatie te voorzien die zij kunnen gebruiken om de business prestatie te verbeteren, verlies van inventaris te verminderen en om beter tegemoet te komen aan de eisen die hun klanten stellen.’