In oktober lanceerde Microsoft haar Tablet PC interface voor Dynamics CRM 2013 en in dezelfde maand bracht Redmond ook de smartphone versie van CRM uit. Maar in tegenstelling tot de tablet zijn er omtrent de Android/Windows Phone / iPhone interface enkele gemengde reviews online. Dynamics CRM gebruikers willen hun CRM workflow zorgvuldig afwegen en wat zij verwachten van elke CRM cliënt. Desktop- of laptopcomputer CRM verschilt van Tablet PC CRM die op zijn beurt ook weer verschilt van smartphone CRM.
Uitstekend in hun vakgebied
Op Nederland gebaseerde CRM partners hebben veel klanten in de landbouw en partner Rik Dubbink zegt dat hij ervan houdt hoe de nieuwe CRM 2013 smartphone app werkt voor cliënten. Maar hij is ook terughoudend in zijn heeft ook een beperkte set van verwachtingen voor smartphone CRM. Voor een ernstiger interface met CRM wordt het gebruik van de Tablet PC of laptop aangeraden. Andere gebruikers gebruiken de nieuwe CRM 2013 smartphone app voornamelijk voor het opzoeken van een klant, een contactpersoon, een telefoonnummer terugvinden of een adres vinden. Dus in dat opzicht werkt de CRM Smartphone app prima. Kortom, met de nieuwe CRM 2013 smartphone app gaat het meer om het opzoeken van gegevens.
Tad Thompson, Technical Advancement Director bij Minneapolis-based PowerObjects, wijst erop dat Dynamics CRM 2011 en eerdere versies meer pop-upvensters en toeters en bellen in de opgegeven opdrachtbalk en interface hadden. Toentertijd was de vraag naar smartphone en Tablet PC interfaces niet groot, zodat Microsoft het zich kon veroorloven om hun CRM experience te ontwerpen rond één interface die was gekoppeld aan een desktop of laptop met veel ruimte op het scherm.
Een andere gebruiker gaf aan dat CRM 2013 voor smartphones een goed stuk software is, zolang als u weet waar u het voor gebruikt. Hoewel er sommige functies zijn die wij graag zouden hebben gezien in de Dynamics CRM 2013 iPhone app (off line sync, dashboards, rapporten, kaarten), moeten gebruikers eraan worden herinnerd dat de iPhone niet direct ‘s werelds meest gebruikte apparaat is”, schrijft hij. “Het idee achter de iPhone app is om snel toegang tot gemeenschappelijke CRM informatie te verschaffen aan gebruikers in het veld. Het is niet bedoeld als een vervanging voor andere CRM toegangsmethoden maar een aanvulling door Microsoft voor een vergroting van aan deze reeds bestaande toegangsmethoden.