De gemeente Krimpen aan den IJssel heeft een nieuw intranet bij zich verwelkomt. De gemeente heeft het sociale platform Yammer ingezet voor de interne communicatie. Als web content management (wcm) oplossing werd gekozen voor iXperion van Smartsite. Internetbureau Communited zorgde voor de totstandkoming.
De reden voor het nieuwe intranet, was voornamelijk het vervaardigen van een nieuwe ‘sociale’ digitale omgeving. Een omgeving waarin alle medewerkers overzichtelijk, snel en gemakkelijk informatie kunnen verkrijgen, kennis en actualiteiten kunnen delen, vragen kunnen stellen statussen kunnen inzien, enz. Een omgeving overigens utiliseert kan worden om ‘het nieuwe werken’ te ondersteunen en stimuleren, door als fundering te dienen voor alle activiteiten en projecten.
Voor het op één lijn brengen van de exacte eisen, zijn strategische sessies georganiseerd tussen de gemeente Krimpen aan den IJssel en webspecialist Communited. Hierin zijn alle doelstellingen op een rijtje gezet, inclusief vertaling naar functionele oplossingen. Deze zijn daarna via MoSCoW principes begunstigd en ontwikkeld.
De sociale werkzaamheden van Yammer zijn in het intranet gehecht aan de Smartsite iXperion omgeving, waardoor de accountgegevens automatisch overeenkomen. Alle Yammer berichten zijn terug te vinden op intranet en vice versa, en kunnen zo heel eenvoudig geplaatst en onderling gedeeld worden.
De integratie van het intranet aan Groupwise geeft voor gebruikers de mogelijkheid binnen een persoonlijke pagina een overzichtelijk beeld te hebben van de meest actuele afspraken en taken die binnenkort op de agenda staan en het aantal ongelezen mails.
Door de connectie met KenTIC PDC, is er bovendien een onderlinge gegevensuitwisseling mogelijk tussen het gemeentelijk Klant Contact Center en het intranet. De informatie zal altijd up-to-date en uniform blijven door deze wederkerige gegevensuitwisseling, binnen de verscheidene gemeentelijke applicaties.