AccountCloud lanceert begin april een unieke software oplossing voor accountants en administratiekantoren en haar klanten. Met AccountCloud is het eindelijk mogelijk om op betaalbare en eenvoudige manier de administratie van klanten digitaal te ontvangen, te verwerken en terug te koppelen. Hierdoor worden de kantoorprocessen geoptimaliseerd en heeft de klant het hele jaar inzicht in de resultaten van de onderneming.
Utrecht, 3 April 2012 – In Nederland is iedere ondernemer verplicht een administratie te voeren. Veel kleine ondernemers besteden dit uit aan een accountant of administratiekantoor. Eens per kwartaal wordt de administratie ingeleverd en door het kantoor verwerkt in een boekhoudpakket. Een nadeel van deze werkwijze is dat er pas na drie maanden wordt begonnen met het verwerken van de administratie. Hierdoor is het moeilijk voor ondernemers altijd een actueel beeld van de resultaten te hebben. Een tweede nadeel van deze werkwijze is dat administratiekantoren iedere kwartaal geconfronteerd worden met de bulkadministratie per onderneming. Dit vergroot het gat tussen het begin van een bepaalde periode en de resultaten over deze periode.
Om dit proces te stroomlijnen is AccountCloud ontwikkeld. AccountCloud is een interactieve software oplossing (SaaS) voor accountants en administratie kantoren. Met AccountCloud kan de ondernemersadministratie voortaan digitaal aangeleverd en verwerkt worden en vervolgens online worden teruggekoppeld aan de ondernemer via een interactief dashboard.
Kantoren die gebruik maken van AccountCloud hebben direct inzicht in verwerkte – en te verwerken boekstukken, voor het kantoor totaal of per ondernemer gerangschikt. Deze documenten worden automatisch en gerubriceerd aangeboden. Inclusief het stellen van vragen over boekstukken, het uploaden van documenten naar het online archief en het accorderen van de belasting aangiften. Na verwerking in het eigen boekhoudpakket volgt automatisch een terugkoppeling via het interactieve dashboard, een grafisch en cijfermatig overzicht van de resultaten van de ondermening.
Ondernemers die gebruik maken van AccountCloud wordt het zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Hierdoor kunnen zij zonder moeite regelmatiger de administratie aanbieden. Bijvoorbeeld door een voorgeprogrammeerde documentscanner die automatisch naar inkoop, verkoop, bank en belasting scant. Automatisch, zonder tussenkomst van een computer of laptop. Digitale documenten kunnen direct naar de eigen AccountCloud omgeving worden (door)gestuurd of geïmporteerd worden via UBL 2.0. Ondernemers hebben met AccountCloud altijd een actueel overzicht in debiteuren, crediteuren, balans en (voorlopig) resultaat en hebben zij de beschikking over een meerjaars digitaal archief. Dit kan o.a. gebruikt worden voor het bewaren of delen van belangrijke documenten zoals uittreksels, contracten, polissen, etc.
In de cloud, veilig en altijd beschikbaar! Zo heeft het administratiekantoor minder last van piekbelasting en de ondernemer het hele jaar door inzicht in zijn bedrijfsresultaten.
“Met AccountCloud zorgt u ervoor dat de administratieve processen bij uw klant én op uw kantoor naadloos communiceren. Dit alles tegen een vast en laag tarief!”