Selecteer een pagina

Onlangs heeft de IDC (International Data Corporation) voorspellingen gedaan voor 2014 voor wat betreft de rol van CMO’s (Chief Marketing Officers).

De rol van de CMO’s zal zich het komende jaar gaan uitbreiden, ook voor wat betreft de CMO verantwoordelijkheden.  Succesvolle CMO’s zullen de leiders worden van digitale klantervaring.

CMO’s en CIO’s (Chief Information Officers) zullen gezamenlijk experimenteren om succesvol marketinggebruik van de informatietechnologie te leveren. CMO’s en CIO’s hebben een unieke kans om een impact te maken door te zorgen voor bedrijfsbrede data-integratie.

Rond 2020 zullen drie belangrijke marketingfunctieonderdelen gereorganiseerd worden in toonaangevende bedrijven, namelijk inhoud, kanalen en consumptie (gegevens en analyse). Klanten willen een naadloze ervaring, dus CMO’s zullen mediasilo’s integreren om betere gegevensgestuurde multikanalendekking te leveren.

Tegen het einde van 2014 zal 60% van de CMO’s een formeel wervingsproces hebben voor marketeers met gegevensvaardigheden. Bijna alle marketeers gaan sommige analytische vaardigheden nodig hebben, maar slechts 20% van de marketeers krijgt een formele opleiding over analytics en klantgegevensbeheer.

Over IDC ( International Data Corporation)

International Data Corporation (IDC) is een Amerikaanse marktonderzoekende, analyserende en adviserende firma die gespecialiseerd is in informatietechnologie, telecommunicatie en technologie van de consument. IDC heeft haar hoofdkantoor in Framingham, Massachusetts, en wereldwijd meer dan 1000 analisten.