Een C9-analyse van het eigen klantenbestand voorspelt goed nieuws voor de economie. De C9-inkomstenindex geeft 19% stijging weer in de salespipeline. In tegenstelling tot de economische indexen kijkt de C9-inkomstenindex naar bedrijven die daadwerkelijk C9-bestellingen hebben voor 2014, om zo een objectief inzicht te krijgen in de C9-salespipeline. Michael Howard, CEO van C9 denkt dat bedrijfsanalyses zoals de C9-inkomstenindex met haar grote steekproefgrootte uiteindelijk vergelijkbaar zijn met andere economische onderzoeken van de regering. De C9-inkomstenindex is beperkt tot het specifieke toepassingsgebied van Fortune 1000 bedrijven ter verbetering van de nauwkeurigheid.
C9, voorheen bekend als Cloud 9, bekijkt de salespipeline afkomstig van CRM of marketingautomatiseringssystemen. Het maakt gebruik van “random forest” modellering die helpt bij het voorspellen van een potentiële deal. Bedrijven die C9 implementeren zijn in staat verbeterde prognoses uit te voeren, evenals het bepalen van tarieven, en krijgen extra inzicht in waar hun verkoopteams excellent in zijn of mee worstelen.
C9 meldde ook een groei van 88 procent jaar-op-jaar in haar eigen bedrijf. Onder haar nieuwe cliënten zijn een paar bekende namen zoals Google, Pitney Bowes en ADP. Howard gaf verder ook aan dat C9 begin volgend jaar nieuwe informatie over de algoritmische verwerkingsmogelijkheden zal vrijgeven.