Het komt steeds vaker voor dat bedrijven die een Microsoft CRM implementatie overwegen, vaker gebruik maken van een 30 dagen trialversie van Microsoft CRM om na te gaan of de CRM oplossing daadwerkelijk geschikt voor hen is. De redenen voor de 30 dagen CRM trialversie is dat deze snel en gemakkelijk is als evaluatiemethode. Verder is de CRM trialversie gratis en biedt de volledige functionaliteiten. Echter zijn er 3 belangrijke factoren die men moet overwegen bij het downloaden van de 30 dagen CRM trialversie namelijk:
-De CRM trialversie kan in plaats van antwoorden meer vragen creëren. Als het om smartphones gaat, gaat het alleen om het volgen van enkele stappen. Een Microsoft CRM proces werkt ook op deze manier. Gebruikers zullen in staat zijn om het CRM programma te draaien, het bijwerken van accounts en contactinformatie en het sturen van e-mails.
-Bedrijven hebben niet veel tijd om de CRM trialversie te verkennen. Een belangrijke vraag is: “Wat gebeurt er als de 30 dag CRM proefperiode is verlopen en het bedrijf nog steeds geen toegang krijgt tot extra functies om de CRM software te kunnen evalueren?”
-Downloadt men de CRM trialversie om opdringerige verkopers te vermijden? Veel bedrijven kijken tegenwoordig uit naar “zelfbediening” demo-ervaring en willen de informatie op hun eigen tempo tot zich nemen zonder de druk van een softwarepartner. Door het selecteren van de juiste CRM partner kan het bedrijf een 30 dagen CRM trialversie downloaden en krijgt het alleen de hulp die nodig is bij het leren van wat Microsoft CRM kan doen. Aan de hand daarvan kan een weloverwogen beslissing genomen worden of het de juiste oplossing is of niet.