Met de IT-oplossingen voor contract- en leveranciersmanagement van ESIZE is GoedeStede sinds kort in staat om leverancierscontracten centraal te registreren. Deze applicatie van ESIZE maakt het mogelijk om contracten te bewaken, de contractgegevens met de organisatie te communiceren, documenten te delen en evaluaties uit te voeren op de afspraken met de leverancier. Hierdoor wordt goed inzicht verkregen in de kwaliteit van de contractuitvoering. Er ontstaat meer grip en sturing op contracten en transparantie in het inkoopproces. GoedeStede voorkomt op deze manier dat contracten stilzwijgend worden verlengd en kunnen op tijd
Woningstichting GoedeStede beheert ruim 7.200 woningen die verspreid liggen in Almere. Als onderdeel van haar inkoopbeleid voert GoedeStede een actief beheer van contracten met leveranciers. De organisatie werkt hiervoor met de automatiseringsoplossingen van ESIZE om informatie over leveranciers en contracten centraal vast te leggen en te delen. Op deze manier heeft GoedeStede een beter inzicht in welke contracten er zijn afgesloten en kunnen deze op een actieve manier worden bewaakt. De woningstichting wil zo meer controle en sturing te krijgen over het inkoopproces en uiteindelijk kosten te verlagen.