Recentelijk heeft De Telegraaf in samenwerking met Eperium een nieuwe webwinkel geopend, namelijk de heimweewinkel. Met deze webwinkel wil De Telegraaf een nieuwe doelgroep bereiken, te weten de Telegraaf-lezer in het buitenland die zijn maandelijkse behoefte aan drop en andere typische Nederlandse eetwaren wil stillen.
In de webwinkel komen typische Nederlandse etenswaren voor, zoals stroop, pindakaas en drop. Zelfs speelgoed en babykleding van de HEMA komen voor. Jammer genoeg heeft de webwinkel nog geen ingevroren bitterballen, verse melk of nieuwe haring. De producten worden immers wereldwijd verscheept. Op deze manier garandeert de webwinkel dat alle producten die geleverd worden, op het moment van verzending minimaal 30 dagen houdbaar zijn.
Volgens Gerdien de Jong, e-commerce manager van De Telegraaf, wonen in het buitenland meer dan 20 miljoen landgenoten of mensen die zich met Nederland verbonden voelen. ‘De Heimweewinkel voorziet in de behoefte van deze Nederlanders om af en toe het gevoel van “thuis” te ervaren door zich te verwennen met producten die als typisch Nederlands kunnen worden getypeerd.’
De verzendkosten van de bestelde producten, hangen af van het land waar de producten naar toe moeten. Er kan hooguit 20 kilo aan producten verkocht worden per bestelling. Afrekenen kan onder andere met de credit card of met iDEAL. De bestelde producten moeten binnen 4 weken op de mat liggen van de consument in het buitenland.
De heimweewinkel is helemaal geen stom idee, aangezien De Telegraaf de meest gelezen krant onder Nederlanders in het buitenland is.