Aia Software, leverancier van software, wil meer daadkracht toevoegen aan zijn zaken zodat die de juiste documenten via het kanaal, dat het meest betrekking heeft, naar consumenten verzenden. Om die reden heeft deze leverancier van software de mogelijkheid gecreëerd in de laatste versie van de ITP/CCM documentsolutie dat het bedrijf alle inhoud zelf kan aanpassen en managen. De it-afdeling van Asia Software zal weliswaar nog steeds de eindverantwoordelijkheid bezitten.
Met deze nieuwe versie van de documentoplossing, wil Aia Software bedrijven en de wijze waarop hun consumenten willen communiceren omzetten tot voornamelijk geschreven communicatie met de klanten. Daarbij moet de content en techniek apart gehouden worden zodat het bedrijf nog altijd de inhoud zelf kan beheren en aanpassen en de documenten moeten altijd via elk kanaal zoals een mobiel apparaat, de post, sociale media, het web of een portaal verzonden kunnen worden.
De nieuwe factor van de oplossing is dat documenten in de solutie kunnen worden aangepast. De publicatie werkstroom moet tevens gemakkelijker worden gemaakt door drie stappen die zijn ingevoerd: de inhoud moet gecheckt worden, de publicatie dient te worden vrijgegeven en het publiceren zelf moet geschieden. De organisatie zelf moet, aan de hand van zijn wensen, zorgen voor de manier van het aanpassen van de autorisatie van dit proces. Elke stap moet nauwkeurig worden bijgehouden in een log document. Dat zal beter inzicht en controle betekenen voor de organisatie.