BeQuick is een Palm Beach Garden en Fla. gebaseerde leverancier van back-officesoftware voor mobiele, virtuele netwerkexploitanten (MVNOs). In november vorig jaar deed BeQuick een gedeeltelijke lancering van FanHub, een CRM samenwerking en helpdeskplatform, op maat gemaakt voor KMO’s. Een volledige lancering is gepland voor maart 2014. BeQuick COO, Steve McIntosh, richtte het bedrijf op in 2002 samen met Sean Biganski, CTO bij BeQuick. McIntosh legde uit dat FanHub ontstond uit frustratie veroorzaakt door andere systemen. Pas in een later stadium kwam het idee om FanHub te lanceren voor kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s). Het originele concept was uitsluitend voor BeQuick. Zij maakten reeds gebruik van Salesforce, waarbij er reeds problemen waren met het maken van probleemetikettering van het systeem. BeQuick is een softwarebedrijf dat back-officesystemen voor kleine telefoonbedrijven bouwt. Deze systemen doen alles voor hen, waaronder CRM, ticketing, bestellen, inrichten, facturering, belastingen, betalingen problemen. Kortom, het is een alles-in-één systeem. BeQuick wilde een enkel gereedschap dat in het gehele bedrijf als een rode draad kon functioneren. Naar aanleiding daarvan besloten zij een eigen systeem te bouwen.
Er zijn daarbuiten ook wel andere CRM systemen die de tools bieden zoals Zoho, dat speciaal is ontworpen voor KMO’s. In de praktijk blijken Fanhub en Zoho veel overeenkomsten te hebben. Wat echt verschilt van Zoho is het helpdeskelement