Selecteer een pagina

MicroStrategy levert bedrijfsintelligentie (BI) software. Dit bedrijf is op de eerste plaats beëindigd in de mobiele bedrijfsintelligentie categorie bij de ‘2012 Wisdom of Crowds Mobile Business Intelligence Market Study’ van Dresner Advisory Services. Dit is het tweede achtereenvolgende jaar waarbij MicroStrategy op de eerste plaats is geëindigd.

Het mobiele BI-platform van Microstrategie pakt meer aan dan de algemene bedrijfsintelligentie. Het platform biedt bedrijven de mogelijkheid om een grote hoeveelheid mobiele applicaties te boouwen die transacties, bedrijfsintelligentie, workflow, multimedia en toegang tot mobiele operationele systemen mogelijk maken.

Er waren vijfentwintig deelnemers die allemaal een score kregen bij het marktonderzoek van Dresner. De hoogste score werd aan MicroStrategy toegekend voor haar platform en waardering van klanten voor het mobiele bedrijfsintelligentie aanbod. Uit het onderzoek bleek het volgende:

  • Bedrijven hebben vooruitstrevende plannen om te implementeren tot en met 2015. Daarbij verwacht meer dan 50% 41 of meer procent penetratie binnen 3 jaar;
  • Mobiele bedrijfsintelligentie heeft de derde plaats behaald op het gebied van prioriteit voor mobiele applicaties. De hoeveelheid mensen dat BI van essentieel belang vindt is ook gestegen van 52% in 2010 tot 61% in 2012;
  • De gebruikers van de meeste populaire mobiele platformen bieden gebruikers de voorkeur voor oude applicaties die speciaal zijn ontwikkeld voor specifieke platformen. De oude applicaties bieden snellere prestaties, intuïtieve interfaces en offline opties. Dit alles is belangrijk voor zakelijke mobiele gebruikers.

Howard Dresner, Chef Onderzoek Officier bij Dresner Advisory Services en schrijver van de ‘2012 Wisdom of Crowds Mobile Business Intelligence Market Study’, zei: “We zitten midden in een ingrijpende verschuiving naar mobile BI en mobile computing. Mobile BI wordt een volledig geïntegreerd onderdeel van BI. Sterker nog, voor sommigen is het de enige manier waarop ze business intelligence-oplossingen gebruiken.”

Paul Zolfaghari, president van MicroStrategy Incorporated, zei: “Wij brengen dat wat uniek en aantrekkelijk is aan mobiele apps tot leven in een eenvoudig, snel en flexibel platform. De marktstudie van Dresner toont aan dat zowel onafhankelijke analisten als klanten het eens zijn over de uitstekende klantervaring en functionaliteit van onze mobiele apps.”