E-Village uit Zeist, ontwikkelaar en aanbieder van online marketingoplossingen, is genomineerd voor de E-mail Marketing Award (EMMA) 2008. De nominatie betreft de Mozaïekcampagne die samen met creatief bureau wijZE voor Robeco is ontwikkeld.
Robert Rebergen, directeur van E-Village: “Ik denk dat Robeco met deze manier van communiceren bewijst dat zij op innovatieve wijze haar boodschap aan haar klanten en prospects overbrengt. Dat heeft ook te maken met haar strategie om vernieuwende communicatie in te zetten. In dit geval niet onbelangrijk omdat het een van de zaken is waar de jury met name op let.”
Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de Emma-jury naast de effectiviteit van de campagne, ook naar de creativiteit en de inzet van middelen. Ook wordt gekeken in hoeverre de e-mailing onderdeel is van een totale communicatiecampagne en wat de bijdrage van de e-mailing is aan het geheel. Als aanvulling daarop wordt de functionaliteit van de e-mailing onderzocht en bepaald of er vernieuwende innovatieve elementen in zijn gezet. Tenslotte hecht de jury waarde aan de wijze waarop de database is gebruikt en wat de resultaten en opzet van eventuele ondernomen commerciële testen zijn geweest.
Op 4 september a.s. worden tijdens de Nationale E-mailmarketing Conferentie in het Media Plaza te Utrecht voor de 7e keer de EMMA%u2019s (E-mail Marketing Awards) uitgereikt. Tijdens deze uitreiking wordt duidelijk wie de gouden, zilveren of bronzen EMMA heeft gewonnen. In ieder geval zijn alle cases winnaars, dus een bronzen EMMA is al in bezit.
Bronnen: CRMCentraal.nl & E-Village
