Als grote kweker en exporteur is Jan de Wit een van de belangrijkste bloembollenbedrijven van Nederland. Het bedrijf is gesitueerd in het centrum van het belangrijkste productiegebied van bloembollen in de wereld en focust zich op de productie, programmering en export van de bloembollen. Verder is het bedrijf Jan de Wit gericht op blijvende relaties in alle aspecten; dit geldt zowel voor hun cliënten als leveranciers en werknemers. Sommige van deze relaties bestaan reeds langer dan 50 jaar en zelfs generaties lang. Om deze blijvende nationale en internationale relaties te behouden is een adequaat CRM systeem onmisbaar voor een dergelijk bloembollenbedrijf.
Het bedrijf draaide op NAV2009, een systeem speciaal op maat geleverd voor het bloembollenbedrijf Jan de Wit. Als gevolg van deze implementatie kwamen zij logischerwijs uit op Microsoft Dynamics CRM software in combinatie met de Dynamics Connector Advanced van Cayentis. Hierdoor is alle informatie realtime gesynchroniseerd tussen CRM en NAV, waardoor zowel het personeel op kantoor als de vertegenwoordigers overal ter wereld te allen tijde toegang hebben tot de goed bijgehouden informatie.
Over Jan de Wit
Jan de Wit en Zonen B.V. werd in 1922 opgericht als familiebedrijf door de grondlegger Jan de Wit. Tot op heden is dit bedrijf nog steeds een familieonderneming en telt het aantal vaste werknemers circa 20 personen, inclusief 9 kleinzonen van de grondlegger. In Enkhuizen is de hoofdvestiging en in Anna Paulowna bevindt zich het productiebedrijf. Jan de Wit en Zonen B.V. produceert en werkt volgens (inter)nationale kwaliteitsnormen en houdt ook rekening met het milieu en sociale normen.