Zorggroep Hilversum is een overkoepelende organisatie van eerstelijns gezondheidszorg en ouderenzorg in Hilversum. Bij Zorggroep Hilversum kunt u terecht kunt voor: Huisartsenzorg, Apotheek, Fysiotherapie, Ergotherapie, Verloskunde, Informatiecentrum Borstvoeding, Jeugdgezondheidszorg, Diëtetiek, Maatschappelijk werk,Thuiszorg, Ouderenzorg, Verpleeghuiszorg, Sociaal Raadslieden en Thuisdokter.
Hilversum past in een breed scala van ontwikkelingen dat in de richting wijst van meer regionale samenhang en samenwerking tussen hulpverleners in eerste en tweede lijn. De reden ligt voor de hand: niet alleen staan de wensen van de klant meer in de schijnwerpers, ook de zorgvraag verandert en wordt complexer. Deze profilering van de klant én de ontwikkelingen in de medische technologie en informatisering maken nieuwe vormen van samenhang mogelijk.
Op het gebied van scanning en digitale archivering is nog een achterstand in te halen. Daarom wordt er nu een snelle start gemaakt waarbij begonnen wordt in de 21 apotheken die dagelijks vele honderden recepten scannen die vervolgens meer dan 10 jaar bewaard dienen te blijven. Vervolgens komen ook alle andere diciplines stuk voor stuk aan de beurt waarbij natuurlijk ook de back office op de kantoren niet wordt vergeten.
Zorggroep Hilversum heeft gekozen voor de DMS oplossing van CopyMaster: ‘EASY Software’ vanwege de vele mogelijkheden, bestaande koppelingen en schaalbaarheid. En omdat CopyMaster al 10 jaar ervaring heeft in de apotheek en zorgwereld.
Voor Zorggroep Hilversum is centralisatie van het archief belangrijk. Er komt één grote centrale Document Management (EASY) server op het hoofdkantoor waarop alle bestanden op een veilige manier “revision proof” en voor de zeer lange termijn digitaal worden gearchiveerd. Dit betekent dat er in de verschillende vestigingen van Zorggroep Hilversum straks alleen nog maar een scanner en een scan client PC staat. Het raadplegen van de archieven gebeurt via de webbrowser en terminal server clients. Terugzoeken van gescande documenten gaat vlug en kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door zoekwoorden in te geven die vervolgens een ‘hitlist’ met gevonden documenten opleveren. Dit kan vaak rechtstreeks vanuit de applicatie die door de zorgverlener wordt gebruikt maar ook via de EASY interface zelf.