DHL heeft een pakket ontwikkeld, inclusief webshop, waarmee bedrijven een eerste kennismaking met de ecommerce kunnen maken. Dit pakket is vooral bedoeld voor mkb’ers. In dit pakket gaat DHL alle randzaken van de webwinkel regelen, van hosting tot logistieke software. Daardoor kunnen de mkb’ers zelf zich volledig met hun werkelijke werkzaamheden bezighouden.
‘We kunnen onze klanten nu een betaalbare oplossing bieden voor een complete webshop inclusief alle stappen die je met online software normaal gesproken door moet lopen. Wij regelen de webshop van A tot Z, zodat onze klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten – het maken van hun producten – en zich geen zorgen hoeven te maken over zaken als bestellingen, tijdige levering en goed contact met hun klanten’, zo luidt het commentaar van Arno Spoek op een eerder verzonden persbericht. Spoek is business development manager bij DHL Supply Chain.
Het pakket van DHL bevat enkele verschillende modules voor webwinkels. Zo behelst het mogelijkheden voor software, ontwerp, hosting, ordermanagement, klantenservice, enzovoort. Het bedrijf liet onlangs met enige trots weten al meer dan acht bedrijven tot de gebruikers van het pakket te mogen rekenen. Onder deze gebruikers bevinden zich onder meer Ars Aequi, een juridische uitgever; LOOT, werkzaam in de mode-industrie; en Beeld Media. Als grootste voordeel van het pakket noemt DHL het aspect ‘alles onder een dak’.