De gemeente Leiden heeft na een Europese aanbesteding, recentelijk gekozen voor Decos voor de implementatie en ondersteuning van een Midoffice Suite. De gemeente heeft een zorgvuldig selectietraject doorlopen dat is begeleid door M&I/Argitek. Met de nieuwe Midoffice Suite wil de gemeente Leiden de dienstverlening verder verbeteren. Alle medewerkers van de gemeente Leiden zullen gebruik gaan maken van Decos.
Het aanbestedingsproces is sinds kort van start gegaan. Op basis van een uitgebreid Programma van Eisen zijn drie leveranciers geselecteerd die de voorgestelde oplossing mochten presenteren middels een Proof of Concept (PoC). Decos heeft in een tweetal sessies aangetoond te voldoen aan de voorwaarden die zijn geformuleerd in het bestek. Decos heeft daarin de doorontwikkeling getoond van hetgeen vorig jaar in het onderzoek naar zaaksystemen van Argitek hoog scoorde: de Decos Midoffice Suite. Deze oplossing voor zaakgericht werken bevat een zaaksysteem met geïntegreerd DMS/RMA; een zaaksysteem dat volledig configureerbaar is op basis van de zaak typecatalogus (ZTC). Het gehele systeem kan, zonder technische kennis, worden geconfigureerd door de applicatiebeheerder van de klant. Bestaande DSP’s/ZTC’s kunnen in het systeem worden ingelezen.
“Tijdens het aanbestedingstraject zijn de verschillende zaaksystemen zeer zorgvuldig met elkaar vergeleken”, stelt Wil Fabri, beleidsadviseur van de gemeente Leiden. “Decos voldoet aan alle eisen en biedt bovendien de beste prijs-kwaliteitverhouding. Met de nieuwe Midoffice Suite willen wij de dienstverlening verder verbeteren. Door informatie centraal op te slaan hebben wij inzicht in alle contacten die de burger met de gemeente heeft. Dit voorkomt bijvoorbeeld dat burgers twee keer adresgegevens moeten doorgeven.”