Deac, leverancier van espressomachines, -koffie en toebehoren, gaat zijn service-, routeverkoop- en binnendienstmedewerkers uitrusten met mobiliteits- en planningoplossing Abecon On-the-Road. Met deze oplossing als aanvulling op het recent ingevoerde Microsoft Dynamics NAV bedrijfssysteem kan Deac een forse efficiëntieslag maken. Belangrijke veranderingen voor de servicemedewerkers zijn automatische samenstelling van de optimale routes, geautomatiseerde materiaal- en urenregistratie, en mobiele beschikbaarheid van informatie over klanten en de betreffende machines. Gebruik van arbeidsintensieve papieren werkbonnen is niet meer nodig. Specifieke voordelen voor de routeverkoop betreffen de administratieve afhandeling en facturatie, en het beheer van de mobiele voorraad. De planning kan worden verbeterd door ‘tracking & tracing’ van service- en routeverkoopmedewerkers, beter zicht op de mogelijkheden voor afhandeling van spoedopdrachten en efficiëntere communicatie.
Altijd de lekkerste koffie
“Onze servicemedewerkers verzorgen installaties, onderhoud, reparatie en revisie van koffiezetapparatuur, desgewenst op basis van all-in servicecontracten”, licht Thomas Overmaat, directeur van Deac, toe. “De routeverkopers leveren espressokoffie, suikersticks, melkcupjes, porselein, glaswerk en druppelvangers. Alles om onze klanten te verzekeren van een optimale levensduur van hun machines en de lekkerste koffie op ieder gewenst moment. On-the-Road maakt het werk van deze medewerkers een stuk makkelijker en houdt hen aangesloten op het bedrijfssysteem en -proces. Uiteindelijk kunnen we daardoor meer opdrachten uitvoeren met hetzelfde aantal medewerkers.”