India-gebaseerde Vizury werd medeopgericht in 2008 door Kulkarni, COO Gourav Chindlur en CTO Vikram Nayak. Het CRM bedrijf heeft $11 miljoen verdiend aan investeerders zoals Nokia Growth Partners en heeft ongeveer 200 werknemers.
Met de voorspelling dat in het volgende jaar het aantal werkzame personen zal verdubbelen, positioneert Kulkarni Vizury zich als een digitaal CRM bedrijf in plaats van een agentschap of techbedrijf.
Traditionele offline CRM beschikt over twee functies. Een CRM functie is het vastleggen van gegevens van interacties in een showroom of in een telefoongesprek. De tweede CRM functie is om adverteerders hun marketinggesprek te versterken via verschillende kanalen. Dat is wat de traditionele CRM systemen doen en het marketingeinddoel is levenslange waarde te maximaliseren. Dat is de Heilige Graal voor elk CRM systeem.
Kulkarni gaf aan dat CRM bedrijf Vizury een vergelijkbare filosofie toepast voor de digitale wereld door adverteerders te helpen om gegevens over digitale kanalen zoals e-mail, mobiele apps of websites te relateren en te begrijpen.
Tijdens een interview gaf Kulkarni aan dat de doelgroep van dit CRM bedrijf is onderverdeeld in twee dimensies. Vizury is sterk in reizen, e-commerce en advertenties. De andere dimensie gaat terug naar de CRM filosofie. “Er is een doe-het-zelf CRM, maar onze aanpak is meer “hands-on”. Vizury werkt liever met grotere klanten in hetzelfde CRM werkgebied waarin ze opereren.