Sage CRM heeft vele voordelen. Een van de voordelen is dat de on-premise versie in Microsoft Outlook kan draaien, waardoor het compatibel is met deze belangrijke software Sage CRM. Verder biedt Sage CRM zowel gehoste en on-premise oplossingen, Sage CRM is ook gericht op kleine en middelgrote bedrijven en tenslotte is het een betaalbare software. Sage CRM bevat functionaliteiten zoals verkoopteamautomatisering, marketingautomatisering, klantenservice, outlookintegratie, offline toegang voor sagecrm.com en web selfservice.
Met Sage CRM zijn bedrijven in staat hun bedrijfsfuncties gemakkelijk te verbeteren en met behulp van het programma Sage CRM kunnen desbetreffende bedrijven de wijzigingen in verkoop en management zeer snel opmerken. Sage CRM geeft direct toegang tot klantgegevens en verleent volledige zichtbaarheid van klanten aan werknemers in alle afdeling van het bedrijf. Op deze manier is de dataverwerking en marketing gemakkelijker door het automatiseren en bijhouden van elke campagne.
Sage CRM wordt gebruikt door diverse bedrijven met verschillende soorten profielen, variërend van kleine particuliere bedrijven tot grote non-profit organisaties en -ondernemingen. Naast een klantrelatiemanagementprogramma is Sage CRM ook een op draadloos en internetgebaseerd CRM systeem dat ondernemingswijde toegang biedt tot belangrijke klanten, partners en potentiële klanteninformatie. Sage CRM oplossingen zijn populair geworden omdat zij gemakkelijk aan te passen en flexibel zijn, afhankelijk van de eisen en wensen van het bedrijf.