Business Intellegence (BI) genereert nieuw inzichten over het beter functioneren van bedrijven wanneer gebruikers de bedrijfsgegevens beter kunnen interpretren, evenals bedrijfskritische beslissingen.
Het ophalen en analyseren van bedrijfsgegevens is voor succesvolle bedrijven een steeds belangrijker onderdeel aan het worden. Bij de beoordeling van instrumenten om BI behoeften na te komen, hebben de meeste bedrijven soortgelijke vragen zoals: Waar past BI precies in de organisatie? Hoe past BI met bedrijfsresourceplanning? Welke BI oplossing moet geïmplementeerd worden? Welke statistieken moet worden gebruikt bij BI oplossingen?
Terwijl deze vragen erg belangrijk zijn, moeten bedrijven een holistische benadering hebben van BI om de juiste oplossingen te vinden. Het belangrijkste is niet om het bedrijf aan te passen aan de BI oplossing maar juist om de BI oplossing aan te passen aan de organisatie.
Het evoluerende gebruik van zakelijke gegevens
Om de volledige waarde van BI te realiseren moeten bedrijven begrijpen hoe een BI oplossing past bij belangrijke, zakelijke processen. Het doel is om zakelijke gebruikers te voorzien van consistente en specifieke informatie op alle niveaus van de organisatie, zodat elke groep deze informatie kan gebruiken en toepassen.
Meer dan alleen maar het visualiseren van bedrijfsinformatie
Door het in kaart brengen van de kernactiviteiten rond besluitvormingsprocessen en deze aan te passen aan BI processen, kunnen bedrijven op de juiste manier gebruik maken van hun BI oplossing.