De fabrikant van software voor kennisbanken, Parature, is overgenomen door Microsoft. Middels deze overname wordt Parature geïntegreerd in Microsofts CRM pakket Dynamics. De overname van Parature heeft naar verluidt $100 miljoen gekost en heeft als doel een verhoogde concurrentie met Salesfoce.com.
Omdat Parature momenteel 70 miljoen gebruikers heeft, zullen zij vooralsnog zelfstandig blijven bestaan. Parature is leverancier van een kennisbank voor klantenservice, onderzoeks- en feedbackmogelijkheden, zelfbediening, integratie met sociale netwerken en live chat. Bill Patterson van Dynamics CRM gaf aan dat het niet meer nodig was dat Microsoft als gratis callcenter functioneerde, aangezien gebruikers tegenwoordig eerder geneigd zijn om zelf hun problemen op te lossen.
Over Parature
Parature is de toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde sociale- en klantbetrokkenheidoplossingen teneinde organisaties te helpen om efficiënte en effectieve klantenservice te leveren, evenals ondersteuning via meerdere kanalen met inbegrip van sociale media. Het product van Parature, Parature klantenservicesoftware, integreert een klantportaal, intuïtieve selfservice knowledgebase, een helpdesktickettoepassing en een host van robuuste zakelijke modules in een centraal, volledig aanpasbaar webgebaseerd systeem dat op dit moment wereldwijd door meer dan 70 miljoen gebruikers wordt ondersteund.
Parature werkt nauw samen met zijn klanten om te focussen op productieve doelstellingen en het leveren van efficiënte diensten. Dit doet Parature terwijl zij hun klantbetrokkenheid en ondersteunende processen steeds blijven verbeteren. Parature is opgenomen in het Gartner Magic Quadrant voor CRM klantbetrokkenheid en heeft verder vele awards ontvangen op het gebied van technologie, en leiderschap.